Co je SEO

Zkratka SEO je složenina z anglického sousloví Search Engine Optimalization. Znamená to „Optimalizace pro vyhledávače“.

Uživatelé odjakživa využívají k hledání na internetu vyhledávače. U nás jsou dva základní, které mají majoritní podíl na trhu a které jistě znáte. Prvním a v dnešní době už nejpoužívanějším vyhledávačem je google.cz, druhým pak seznam.cz.

Abychom vám jako laikovi vysvětlili co je seo jsme se rozhodli vymyslet následující příklad. Máte auto značky Mitsubishi a bydlíte ve Frýdku-Místku. Potřebujete servis svého vozu a pokud využijete internet k tomu, abyste našli poblíž nějaký servis, tak to nejspíše uděláte tak, že zadáte do vyhledávače slovo „servis mitsubishi frýdek-místek„, nebo „mitsubishi frýdek“, popřípadě „mitsubishi servis frýdek místek“, nebo nějaké jiné klíčové sousloví, které vás zrovna napadne. Vyhledávač vám po zadaní tohoto klíčového sousloví jak mu říkáme zobrazí výsledky. Nejprve se ukáží výsledky u kterých je poznámka „reklama“ a až pod nimi jsou zobrazené záznamy běžného vyhledáváni. Zde se přednostně zobrazí ty webové stránky, které mají aplikované SEO. Pokud chcete aby vaše webové stránky byly v předních pozicích vyhledávačů jako je google a seznam, tak je potřeba, aby vám nějaká agentura provedla optimalizaci vašich webových stránek pro vyhledávače, tedy dále jen zkráceně SEO.

 

Vliv konkurence na cenu SEO

SEO je kontinuální, tedy neustála činnost. Samozřejmě jsme se setkali i s případy, kdy stačilo kvalitně vyřešit veškeré on-page faktory webu a za předpokladu bezkonkurenčního prostředí to pak znamená velice rychlý úspěch bez dalšího velkého úsilí. Ale v konkurenčním prostředí tohle pravidlo rozhodně neplatí. Vše je to o poměru konkurence v SEO. Pokud není konkurence veliká tak SEO není obtížná záležitost a mnohdy stačí opravdu málo k úspěchu. To samé se rozhodně nedá říct o hustém konkurenčním prostředí, kdy se stovky společností snaží dostat do předních pozic vyhledávačů a pak už je to jenom o schopnostech společnosti, která se vám o SEO stará. Z těchto informací je tedy zcela jasné, že míra konkurence určuje cenu za SEO.

Zvýšení zisku pomocí SEO

Za předpokladu, že se vám podaří pomocí SEO dostat do předních pozic vyhledávačů a to na vyhledávaná klíčová slova, tak to znamená příjem pro společnost. SEO je velice často nejefektivnější způsob, jak zajistit pro společnost příjem zakázek. Pokud působíte na internetu a SEO neřešíte, tak vězte, že se ochuzujete o velice účinný kanál potencionálních zákazníků.

 

Ukázka zvýšení návštěvnosti webu pomocí SEO

Graf ukazuje situaci v roce 2015, kdy nebyla provedena optimalizace pro vyhledávače na webové stránky klienta a následné roky, kde se SEO aplikovalo. Téměř pokaždé když se s potencionálním klientem potkáme, je graf jeho aktuálních kanálů, které mu přináší potencionální zákazníky bez kanálu SEO. Zákazník je zvyklý přemýšlet tak, že SEO nepotřebuje, nebo by mu nic nepřineslo, ale to je opravdový omyl. Právě přirozené vyhledávání na internetu je velkým zdrojem klientely a ti co to ignorují o tyto potencionální zákazníky přichází.

SEO v letech 2015 až 2017

Jak postupujeme v případě, že zákazník požaduje SEO

OSOBNÍ SCHŮZKA

Na které zjistíme co požadujete, jaké jsou vaše cíle a představy. Díky těmto informacím jsme schopni vypracovat analýzu a na základě této vypracované analýzy pak určit cenu celého projektu. Na této první schůzce jsme vám schopni ukázat jiné projekty, které optimalizujeme včetně výsledku, kterých dosahujeme. Popovídáme si o základních principech SEO. Zodpovíme veškeré vaše dotazy.

PROVEDEME ANALÝZU A URČÍME CENU

Na základě zjištěných informací při osobní schůzce vytvoříme pečlivou komplexní analýzu, která se skládá z následujících bodů

  • Analýza stávajícího stavu internetového marketingu společnosti pomocí specializovaných nástrojů
  • Analýza stavu webových stránek
  • Zhodnotíme vaši dosavadní marketingovou úspěšnost
  • Zjistíme kdo je vaše konkurence a jak si vede na trhu. Poměr konkurence ve vašem oboru totiž určuje náročnost projektu a má vliv na cenu

Na základě informací z námi provedené analýzy určíme cenu projektu.

NAVRHNEME ŘEŠENÍ A PRACUJEME NA PROJEKTU

Návrh správného řešení je klíčový a je pilířem celé SEO, protože to jak se celý projekt odstartuje a jaké se určí cíle bude rozhodovat o úspěšnosti celé optimalizace pro vyhledávače. Stanovíme jaké internetové kanály (SEO, PPC, sociální sítě) budeme optimalizovat a jaká bude priorita optimalizace těchto kanálů. Podle zvolených priorit kanálu pak určíme strategii projektu. Více informací o základních internetových kanálech poskytujeme níže na této stránce.

V této fázi SEO projektu postupujeme následovně:

  • Komunikace s klientem
  • Analýza a vyhodnocováni
  • Oprava chyb webových stránek
  • Práce na on-page a off-page faktorech webu
  • Budování kvalitního obsahu
  • Aktivita na sociálních sítích
  • Propojení s dalšími tématicky příbuznými webovými stránkami (linkbuilding)

Většina zmíněných bodů se v průběhu optimalizace pro vyhledávače často opakuje. Neustále analýzy a vyhodnocování SEO za pomocí speciálních on-line nástrojů vede k zdokonalováni postupu a k vyšším pozicím ve vyhledávačích.

POMÁHÁME SVÝM KLIENTŮM RŮST

Od samotného prvopočátku práce na vašem internetovém marketingu vše monitorujeme a zaznamenáváme pomocí našich specializovaných on-line nástrojů určených k této činnosti. Máme tedy kdykoliv přístup k přehledům návštěv webu, pozicím vybraných klíčových slov ve vyhledávačích a to aktuálních i historických, seznam nejzobrazovanějších stránek vašeho webu s čísly a mnoho dalšího. Na základě těchto získaných statistických dat dále posuzujeme a vyhodnocujeme situaci dané společnosti, tak abychom maximalizovali účinek námi odvedené práce. Se svými klienty se neustále potkáváme a řešíme týmovým brainstormingem další postupy optimalizace pro vyhledávače.

Naším cílem je maximalizovat návštěvnost a budovat image společností, které optimalizujeme. Dosahujeme toho tvrdou marketingovou prací celého našeho týmu. Věříme, že právě symbiotická týmová práce a častý brainstorming přináší právě ty nejlepší možné výsledky aplikované na naší klientele.

ZAUJALI JSME VÁS?

 Pokud ano, neváhejte nás prosím kontaktovat. Rádi vám předvedeme naše dosavadní výsledky.

Chcete se dozvědět o SEO více? Neváhejte a pokračujte níže

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Jaké sociální sítě jsou u nás vyhledávané

Kvalita obsahu

Je nedílnou součástí každé webové stránky, která chce být úspěšná. Nekvalitní obsah nebude v SEO úspěšný. Google změnil svůj algoritmus posuzování obsahu ve vztahu právě ke kvalitě. Je tedy důležité vytvářet kvalitní slovně rozmanitý a originální obsah. Ve chvíli, kdy začnete obsah, nebo jiné grafické materiály, popřípadě fotografie a videa kopírovat z jiných webových stránek, tak budete vyhledávačem google.cz a seznam.cz penalizováni, nebo úplně vyřazeni z indexování. Jednoduše řečeno nebudete k nalezení ve vyhledávačích a to je pro SEO obrovský problém.

 

Obsah a fotografie – na co si dát pozor!

V předchozím odstavci jsme si vysvětlili, že pokud budete kopírovat obsah nebo obrázky z jiných webových stránek, tak to optimalizaci webové stránky vůbec neprospívá a nejen to. Spousta obsahového materiálu, obrázků, fotek, videí jsou něčím dílem a spadají tak pod ochranu autorského zákona. Pokud začnete tedy kopírovat takový obsah, nebo fotografie z jiného webu a umístíte to na svých webových stránkách, tak si koledujete o pořádný problém. Autorský zákon je u nás přísný a není rozumné si s ním zahrávat. Proto pro naše klienty vždy vytváříme originální obsah, který vytváří náš copywriter a rovněž fotky pořizujeme vlastní, nebo doporučujeme za tímto účelem oslovit fotografa, který originální fotky nafotí. Vhodnou cestou jsou i zakoupené fotky z fotobanky, ale ideálně jen jako doplněk k fotkám vámi pořízeným. Pokud vyhledávače zjistí, že máte na svém webu originální fotky a obsah, který není nikde jinde na internetu uveden – je to velké plus.

SEO BLOG