SEO
Zkratka SEO je složenina z anglického sousloví „Search Engine Optimalization“, v překladu znamená „Optimalizace pro vyhledávače“.
Uživatelé odjakživa využívají k hledání na internetu vyhledávače. U nás jsou dva základní, které mají majoritní podíl na trhu a které jistě znáte. Prvním, a v dnešní době nejpoužívanějším vyhledávačem, je Google.cz, druhým pak Seznam.cz.
Abychom vám jako laikovi vysvětlili co je SEO, rozhodli jsme se vymyslet následující příklad. Máte auto značky Mitsubishi a bydlíte ve Frýdku-Místku. Potřebujete servis svého vozu, a pokud využijete internet k tomu, abyste našli poblíž nějaký servis, tak to nejspíše uděláte tak, že zadáte do vyhledávače slovo „servis mitsubishi frýdek-místek„/ „mitsubishi frýdek“/ „mitsubishi servis frýdek místek“, případně nějaké jiné klíčové sousloví, které vás zrovna napadne. Vyhledávač vám po zadání tohoto klíčového sousloví, jak mu říkáme, zobrazí výsledky. Nejprve se ukáží výsledky, u kterých je poznámka „reklama“ a až pod nimi jsou zobrazené záznamy běžného vyhledávání. Zde se přednostně zobrazí ty webové stránky, které mají aplikované SEO. Pokud chcete, aby vaše webové stránky byly na předních pozicích vyhledávačů, jako je Google a Seznam, tak je potřeba, aby vám nějaká agentura provedla optimalizaci vašich webových stránek pro vyhledávače, tedy dále jen zkráceně SEO.
Vliv konkurence na cenu SEO
SEO je kontinuální, tedy neustálá činnost. Samozřejmě jsme se setkali i s případy, kdy stačilo kvalitně vyřešit veškeré on-page faktory webu a za předpokladu bezkonkurenčního prostředí jsme dosáhli velice rychlého úspěchu bez dalšího velkého úsilí. Ale v konkurenčním prostředí tohle pravidlo rozhodně neplatí. Vše je to o poměru konkurence v SEO. Pokud není konkurence veliká, tak SEO není obtížná záležitost a mnohdy stačí opravdu málo k úspěchu. To samé se rozhodně nedá říct o hustém konkurenčním prostředí, kdy se stovky společností snaží dostat do předních pozic vyhledávačů, a pak už je to jenom o schopnostech společnosti, která se vám o SEO stará. Z těchto informací je tedy zcela jasné, že míra konkurence určuje cenu za SEO.