Úvod do problematiky
Vždy když nás osloví nová společnost, že by chtěla provést analýzu svého stávajícího marketingu, tak se nestačíme divit, jak jsou schopny některé marketingové agentury klamat své klienty. Společnost, která nerozumí internetovému marketingu a poptává tyto služby, tak často věří společnostem, které jim ukazují pěkná čísla a velkolepé grafy. Nyní vám ukážeme, jak takové podvodné praktiky poznat a na co si u PPC kampaní dát velký pozor.
Příkladová studie podvodného marketingu
Na přiloženém obrázku jsou ukázány statistiky Google Analytics, které vyhodnocují přístupy na webové stránky a ukazují relevantní data o tom, odkud návštěvníci webových stránek přišli, kolik času tam strávili a jak je daný kanál vlastně účinný. První položkou na obrázku pod záznamem č. 1 je „seznam / cpc“ to jsou přístupy přes vytvořené PPC kampaně na seznamu z obsahové sítě. Společnost, která si tyto služby poptala investovala do této kampaně 30 000 Kč pro dvě webové stránky s tím, že vám ukazujeme výstup pouze s jedné webové stránky, který bude zcela dostačující pro vysvětlení.
Jak si můžete všimnout, tak z této placené kampaně prošlo na webové stránky 605 uživatelů, to je moc pěkné číslo, se kterým se tyto podvodné agentury ohánějí. Vždyť celých 55,81 % prošlo na webové stránky právě přes tuto kampaň, ale co vám marketingová agentura již neukáže je procento okamžitého opuštění webové stránky a dobu trvání relace čili jak dlouho návštěvník na stránkách zůstal. Nyní zpět k přiloženému obrázku. Míra okamžitého opuštění webové stránky je z této kampaně 96,03 % a průměrná doba relace, tedy kolik času strávil uživatel, který prošel na web přes kampaň je na třech sekundách. Už vám tedy musí být jasné o jaký podvod se jedná.
Shrnutí příkladové studie
- Investice do kampaně 30 000 Kč
- Míra okamžitého opuštění webu 96,03%
- Průměrná doba trvání relace 3 s
Závěrem
Nevěřte vždy slepě marketingové agentuře, nebo marketingovému specialistovi, který vám nabízí své služby. Snažte se zapojit do svého marketingu více lidí, kteří dané problematice rozumí a dokáží objektivně posoudit, zdali je efekt produkovaného marketingu na kvalitní úrovni, či nikoliv. Tento článek jsme napsali hlavně z důvodu, že jsme se za svou historii v naší společnosti s tímto příkladem nekalého marketingu setkali už mnohokrát, a hlavně se s touto problematikou potkáváme čím dál tím více. Tyto nekalé praktiky lze snadno odhalit, jen je potřeba mít po ruce někoho, kdo internetovému marketingu rozumí. Neváhejte do svého projektu zapojit i více agentur, nebo marketingových specialistů, kteří se navzájem budou kontrolovat.
