SEO analýza

Analýza posuzuje stav SEO webových stránek. SEO analýza prozradí, jaké chyby stránky obsahují včetně jejich závažností. Níže vám popíšeme, jaké vlastnosti by vaše webové stránky měly mít, co je relevantní řešit a co nikoliv. Mnohdy stačí opravdu málo a vyřešení základních SEO faktorů vede k tomu, aby byly webové stránky dohledatelné ve vyhledávačích. Vše také závisí na množství konkurence, se kterou ve vyhledávání soupeříte. Na internetu existuje několik on-line SEO nástrojů, které posuzují stav vašich webových stránek, ale ne vždy se musíte zabývat veškerými nedostatky. Prioritou je vyřešit ty hlavní a zásadní, až následně pak chyby s nízkou prioritou. A pokud SEO funguje, tak není potřeba investovat ani do malých chyb, které často nejsou chybami, ale fungují spíše jako doporučení. Dají se tak ušetřit nemalé peníze.

 

SEO analýza posuzuje následující hlavní faktory

Běží webové stránky na správné doméně?

Nejednou jsme se setkali s případem, kdy měla česká společnost vytvořené webové stránky v českém jazyce, a to pod doménou .com, .info, .biz, .org a další. To je z pohledu SEO hendikep, který vám v konečném důsledku ubere body. Hned vám vysvětlím, proč tomu tak je. Když si kliknete na odkazy v předešlé větě, tak hned z prvních řádků zjistíte, že každá doména má svůj účel a za tímto účelem by se i měla používat. Zde v České republice používáme nejčastěji (až na výjimky) vyhledávač Google.cz. Nepoužíváme Google.com, nebo Google.de, ani Google.pl. České stránky v českém jazyce by měly rozhodně fungovat pod českou doménou, tedy pokud to myslíte se SEO vážně.

Tím, že většina uživatelů používá Google.cz, tak se automaticky těmto uživatelům upřednostňují domény s koncovkou .cz, a pokud máte své české webové stránky pod doménou třeba .biz, tak vězte, že pro SEO je to kudla to zad. Nemusí to být pravidlem, pokud v SEO nemáte konkurenci, nebo disponujete značkou, která SEO nepotřebuje. Pokud vaše webové stránky v českém jazyce nejsou pod .cz doménou, tak se jedná o hendikep, se kterým se budete potýkat.

Výpis webových stránek v google.cz

Zjistíme vaše pozice na vybraná klíčová sousloví

Pomocí placených nástrojů, které nám pomáhají s prací na SEO, dokážeme zjistit na jakých pozicích se v danou chvíli nacházíte. A to z hlediska důležitých a hledaných klíčových sousloví, které neodmyslitelně souvisí s vaším oborem. Předložíme vám jejich návrh, včetně zjištěných zpracovaných dat. Vy dostanete pouze informaci o tom, na jaké pozici se vaše webové stránky na tato vytipovaná klíčová sousloví ocitají. Díky záznamu těchto pozic lze snadno do budoucna určit, zdali se SEO provádí úspěšně, či nikoliv.

Ukázka rozhraní analýzy klíčových slov

Protokol http vs. https co je lepší?

Odpověď je jednoznačná, je to protokol https a hned si vysvětlíme proč. Máte-li své webové stránky zprovozněny pod protokolem http, tak veškerá komunikace mezi vámi, tedy vaším prohlížečem a serverem, kde se nachází webové stránky, probíhá ne-šifrovaně a tuto komunikaci lze odposlouchávat pomocí nástrojů, kterým se říká sniffery. Máte na svých webových stránkách formuláře na vyplnění, rozhraní, pomocí kterého se přihlašujete do administrace, nebo do vnitropodnikového systému? Tak všechny tyto údaje lze zjisti ve chvíli, kdy je vyplňujete a někdo odposlouchává síť, a to útočník nemusí být ani žádný hacker, stačí šikovný script kiddie. Jde o dítě, které se naučí efektivně využívat nástroje běžně dostupné na internetu a tím vám může způsobit značné potíže.

Https protokol je naopak od klasického protokolu šifrovaný a veškerá komunikace tak probíhá šifrovaně. Pokud někdo tuto komunikaci zachytí, má k dispozici pouze zašifrovaná data. Velký pozor si musíte dát v případě, že se rozhodnete přejít z protokolu http na https! Jedná se o velký problém pro SEO, pokud to neuděláte správně. Můžete tak ztratit veškerou historii a pozice ve vyhledávačích. Na toto téma brzy vytvoříme článek, který krok po kroku popíše, jak celý proces přechodu z http na https zvládnout tak, abyste nepřišli o dosavadní pozice ve vyhledávačích a vlastně i celé své SEO skóre. Menším nedostatkem protokolu https je jeho rychlost. Komunikace po protokolu http je rychlejší, tedy i načítání webových stránek probíhá rychleji, než po protokolu https.

Co je lepší http, nebo https?

Analýza grafického rozhraní a zobrazování

Tento typ analýzy se soustředí na to, jestli se vaše webové stránky zobrazují na všech zařízeních a prohlížečích správně. Už několikrát v minulosti jsme se setkali s případy, kdy tomu tak nebylo a navíc díky těmto zobrazovacím chybám v určitém prohlížeči nešla vůbec vidět stránka s kontakty. To je potom problém, protože potenciální zákazník se tak může obrátit na jinou společnost. Příkladů bychom mohli vyjmenovat mnoho, ale již jsme vám nastínili, co je účelem této analýzy.

 

Analýza responzivního designu

Nedílnou součástí grafické analýzy je, zda se vaše webové stránky korektně zobrazují na mobilních zařízeních. I když vaše stránky disponují responzivním designem, tak to neznamená, že se zobrazují správně, a právě to SEO analýza responzivního designu odhalí. Otestujeme všechny důležité kategorie pomocí simulátorů mobilních zařízení a prohlížečů. Testujeme zobrazení na smartphonech, tabletech, počítačích a všech typech dostupných používaných prohlížečů.

Odhalené chybové zobrazení

SEO Analýza navigační struktury

Máte správně uvedená klíčová sousloví kategorií webu? Jsou texty za lomítkem správně nastaveny? Je celková struktura webu správně zvolena? Zjistíme, jak jste na tom s vnitřní a vnější provázaností vašich stránek formou odkazů v obsahové části a zdali je provázání spojeno formou správných klíčových sousloví. Jedná se o důležité faktory, které následně významně ovlivňují vaše pozice ve vyhledávačích. Pokud jsou faktory zvoleny špatně, tak to má vliv na dohledatelnost.

 

SEO Analýza on-page faktorů webu

Každá webová stránka obsahuje nadpisy, texty, obrázky, videa, odkazy a spoustu dalšího obsahu. Na nás zůstává posoudit všechny tyto body a sdělit vám, co je na stránce z pohledu SEO špatně, nebo by se dalo alespoň vyřešit jinak – lépe.

Analýza zakázaných SEO praktik

Hodnotíme nekalé SEO praktiky za pomocí několika placených SEO nástrojů a svých zkušeností v oboru. Posuzujeme:

  • linkbuilding
  • odhalení linkbuildingových farem
  • odhalení účelových a komerčních PR
  • opakující se anchor texty
  • účelově zaplacené PR články s odkazy
  • pokud PR článek, který jste si nechali zaplatit neodkazuje pouze na vás ale i na komerční web, tak to Google hodnotí automaticky jako placený odkaz
  • skryté odkazy
  • uměle rychlé navyšování návštěvnosti
  • žádné no follow odkazy
  • více odkazů z jedné stránky na stejnou doménu
  • odkazy z netématických webů
  • spamy a odkazy v komentářích vedoucí na váš web
  • účelová výměna odkazů
  • duplicitní obsah
  • odkazující stránky bez obsahu a další

Je třeba si uvědomit, že Google algoritmus, který posuzuje vaše webové stránky, je opravdu vychytaná záležitost. Já už bych to spíše nazval umělou inteligencí s jasnými pravidly a hodnocením. Každá hodnocená webová stránka dostane určitý počet kladných a záporných bodů, kdy na konci celé této akce je výsledek, který určí, jestli se budete ve výsledcích vyhledávání pohybovat nahoru, nebo dolů.

Ukázka SEO nástroje

Máte zájem o SEO analýzu?

 V případě že ano, tak nás prosím neváhejte kontaktovat.

Kolik SEO analýza stojí?

 Více informací o ceně této služby naleznete v našem ceníku.