SEO analýza

Účelem analýzy je posoudit stav SEO vašich webových stránek. SEO analýza prozradí jaké chyby stránky obsahují včetně jejich závažnosti. Níže vám vypíšeme jaké vlastnosti by vaše webové stránky měly mít, co je relevantní řešit a co nikoliv. Mnohdy stačí opravdu málo a vyřešení základních SEO faktorů vede k tomu, aby byly webové stránky dohledatelné ve vyhledávačích. Vše také závisí na množství konkurence se kterou budete ve vyhledávání soupeřit. Na internetu existuje několik on-line SEO nástrojů, které posuzují stav vašich webových stránek, ale ne vždy je potřeba řešit veškeré nedostatky. Prioritou je vyřešit ty hlavní a zásadní, až následně se řeší chyby s nízkou prioritou a pokud SEO funguje, tak není potřeba investovat ani do malých chyb, které často nejsou ani chybami, ale spíše doporučeními. Dají se tak ušetřit nemalé peníze.

 

Seo analýza posuzuje následující hlavní faktory

Běží webové stránky na správné doméně?

Nejednou jsme se setkali s případem, kdy měla česká společnost vytvořené webové stránky v českém jazyce a to pod doménou .com, .info, .biz, .org a další. To je z pohledu SEO hendikep, který vám v konečném důsledku ubere body. Hned vám vysvětlím proč. Když si kliknete na odkazy v předešlé větě, tak hned z prvních řádků zjistíte, že každá doména je k něčemu určena a za tímto účelem by se i měla používat. Zde v české republice používáme nejčastěji (až na výjimky) vyhledávač google.cz. Nepoužíváme google.com, nebo google.de, ani google.pl. České stránky v českém jazyce by rozhodně, tedy pokud to myslíte se SEO vážně měly fungovat pod českou doménou. Tím že většina uživatelů používá google.cz, tak se automaticky těmto uživatelům upřednostňují domény s koncovkou .cz a pokud máte své české webové stránky pod doménou třeba .biz, tak vězte že pro SEO je to kudla to zad. Nemusí to být pravidlem, pokud v SEO nemáte konkurenci, nebo disponujete značkou, která SEO nepotřebuje. Pokud vaše webové stránky v českém jazyce nejsou pod .cz doménou, tak je to hendikep se kterým se budete potýkat.

Výpis webových stránek v google.cz

Zjistíme vaše pozice na vybraná klíčová sousloví

Pomocí placených nástrojů, které nám pomáhají s práci na SEO jsme schopni zjistit na jakých pozicích se v danou chvíli nacházíte především na důležitá a hledaná klíčová sousloví, která souvisí s vaším oborem. Návrh klíčových sousloví u kterých vám následně předkládáme zjištěná data zpracujeme. Vy tak dostanete jen informaci jaké pozice vaše webové stránky na tyto vytypovaná klíčová sousloví máte. Díky záznamu těchto pozic lze snadno do budoucna určit, zdali se SEO provádí úspěšně či nikoliv.

Ukázka rozhraní analýzy klíčových slov

Protokol http vs https co je lepší?

Odpověď je jednoznačná je to protokol https a vysvětlíme si proč. Máte-li své webové stránky zprovozněny pod protokolem http, tak veškerá komunikace mezi vámi, tedy vaším prohlížečem a serverem, kde jsou umístěny webové stránky, probíhá ne-šifrovaně a tuto komunikaci lze odposlouchávat pomocí nástrojů, kterým se říká sniffery. Máte na svých webových stránkách formuláře na vyplnění, rozhranní pomocí kterého se přihlašujete do administrace, nebo do vnitropodnikového systému? Tak všechny tyto údaje lze ve chvíli, kdy je vyplňujete, a někdo odposlouchává síť zjistit a to útočník nemusí být ani žádný hacker, stačí šikovný script kiddie, tedy dítě, které se naučí efektivně využívat nástroje běžně dostupné na internetu a může vám způsobit značné potíže. Https protokol je naopak od klasického protokolu šifrovaný a veškerá komunikace tedy probíhá šifrovaně a pokud někdo tuto komunikaci zachytí, tak má k dispozici pouze zašifrovaná data. Velký pozor si musíte dát v případě, že se rozhodnete přejít z protokolu http na https! Jedná se o velký problém pro SEO pokud to neuděláte správně. Jste tak schopni ztratit veškerou historii a pozice ve vyhledávačích. Na toto téma brzy vytvoříme článek, který bude krok po kroku popisovat, jak celý proces přechodu z http na https zvládnout a to tak, abyste nepřišli o dosavadní pozice ve vyhledávačích a vlastně i celé své SEO skóre. Menším nedostatkem protokolu https je jeho rychlost. Komunikace po protokolu http je rychlejší, tedy i načítání webových stránek probíhá rychleji, než po protokolu https.

Co je lepší http, nebo https?

Analýza grafického rozhraní a zobrazování

Tento typ analýzy se soustředí na to, jestli se vaše webové stránky zobrazují na všech zařízeních a prohlížečích správně. Už několikrát v minulosti jsme se setkali s případy, kdy tomu tak nebylo a navíc díky těmto zobrazovacím chybám v určitém prohlížeči nešla vůbec vidět stránka s kontakty. To je potom problém, protože potencionální zákazník se tak může obrátit na jinou společnost. Příkladů bychom mohli vyjmenovat mnoho, ale již jsme vám nastínili co je účelem této analýzy.

 

Analýza responzivního designu

Nedílnou součástí grafické analýzy je, i zdali se vaše webové stránky korektně zobrazují na mobilních zařízeních. I když vaše stránky disponují responzivním designem, tak to neznamená, že se zobrazují správně a to tato SEO analýza responzivního designu odhalí. Otestujeme všechny důležité kategorie pomocí simulátorů mobilních zařízení a prohlížečů. Testujeme zobrazení na smartphonech, tabletech, počítačích a všech typů dostupných používaných prohlížečů.

Odhalené chybové zobrazení

SEO Analýza navigační struktury

Máte správně uvedená klíčová sousloví kategorií webu? Jsou texty za lomítkem správně zvoleny? Je celková struktura webu správně zvolená? Zjistíme, jak jste na tom s vnitřní a vnější provázaností vašich stránek formou odkazů v obsahové části a zdali je provázáni spojeno formou správných klíčových sousloví. Jedná se o důležité faktory, které následně významně ovlivňují vaše pozice ve vyhledávačích. Pokud jsou faktory zvoleny špatně, tak to má vliv na dohledatelnost.

 

SEO Analýza on-page faktorů webu

Každá webová stránka obsahuje Nadpisy, texty, obrázky, videa, odkazy a spoustu dalšího obsahu. Na nás je posoudit všechny tyto body a říct vám co je na stránce z pohledu SEO špatně, nebo by se dalo aspoň řešit jinak – lépe.

Analýza zakázaných SEO praktik

Hodnotíme nekalé SEO praktiky za pomocí několika placených SEO nástrojů a svých zkušeností v oboru. Posuzujeme:

  • posouzení linkbuildingu
  • odhalení linkguildingových farem
  • odhalení účelových  a komerčních pr
  • opakující se anchor texty
  • účelově zaplacené pr články s odkazy
  • pokud pr článek, který jste si nechali zaplatit, odkazuje pouze na vás a vede na komerční web, tak to Google hodnotí automaticky jako placený odkaz
  • skryté odkazy
  • umělé rychlé navyšování návštěvnosti
  • žádné no follow odkazy
  • více odkazů z jedné stránky na stejnou doménu
  • odkazy z netématických webů
  • spamy a odkazy v komentářích vedoucí na váš web
  • účelová výměna odkazů
  • duplicitní obsah
  • odkazující stránky bez obsahu a další.

Je třeba si uvědomit, že Google algoritmus, který posuzuje vaše webové stránky je opravdu vychytaná záležitost a já už bych to spíše nazval umělou inteligencí s jasnými pravidly a hodnocením. Každá hodnocená webová stránka dostane určitý počet kladných a záporných bodů a na konci celé této akce je výsledek, který určí, jestli se budete ve výsledcích vyhledávání pohybovat nahoru, nebo dolu.

Ukázka SEO nástroje

Máte zájem o SEO analýzu?

 V případě že ano, tak nás prosím neváhejte kontaktovat.

Kolik SEO analýza stojí?

 Více informací o ceně této služby naleznete v našem ceníku.