Online marketing
U nás znamená zapojit všechny naše zkušenosti a dovednosti k tomu, abychom v on-line světě za pomocí online marketingu zákazníkovi zvýšili zisk společnosti, návštěvnost webu, nebo splnili jiný důležitý cíl zákazníka. Online marketingových kanálů je víc a níže si je popíšeme. Každý si pojem online marketing často vysvětluje po svém, tak jako my. V tomto článku se setkáte s různými pojmy, kterým laik nemusí porozumět. Proto je každý takový pojem odkazován na vysvětlení daného pojmu, tak aby i laik vše bez dlouhého uvažování pochopil.
Každá společnost, do které zavítáme je individuální a nelze tak přímo specifikovat co se bude v případě, že se rozhodnete využít našich služeb online marketingu dít. Proto vám níže popíšeme, co zhruba děláme v případě malé, střední a nadnárodní společnosti. Je to jako hrát šachy. Když jsem začínal, tak jsem hrával ve své vesnici s kamarády, kteří seděli naproti. Nyní hraji online s lidmi po celém světě a protivníci jsou mnohem sofistikovanější a vzdělanější.

- KAŽDÝ FUNKČNÍ MARKETING PŘINÁŠÍ
- KAŽDÝ FUNKČNÍ MARKETING PŘINÁŠÍ
- INVESTOVANÉ PENÍZE ZPĚT DO SPOLEČNOSTI
- INVESTOVANÉ PENÍZE ZPĚT DO SPOLEČNOSTI
Online marketing dle velikosti společnosti
Výpis činnosti, které aplikujeme na základě toho, jak je firma či společnost veliká.
Činnost | Malá firma | Společnost Střední velikosti | Nadnárodní společnost |
Analýza marketingu společnosti | ![]() |
![]() |
![]() |
Aplikace a sledování analytických nástrojů | ![]() |
![]() |
![]() |
Analýza online marketingu společnosti | ![]() |
![]() |
![]() |
Analýza webové stránky společnosti | ![]() |
![]() |
![]() |
Pravidelný osobní brainstorming | ![]() |
![]() |
![]() |
SEO | ![]() |
![]() |
![]() |
PPC | ![]() |
![]() |
![]() |
PR | ![]() |
![]() |
![]() |
Sociální sítě | ![]() |
![]() |
![]() |
E-mailový marketing | ![]() |
![]() |
![]() |
Affiliate marketing | ![]() |
![]() |
![]() |
Analýza zahraničních trhů | ![]() |
![]() |
![]() |
Zahraniční marketing | ![]() |
![]() |
![]() |
Online marketing, malá firma
Malé firmy se snaží šetřit. Majitelé těchto firem nemají v mnoha případech tendenci investovat do kanálů, které by pro malou společnost znamenaly větší investice. Proto se uchylují pouze k nutným investicím, které jim pomohou vytvořit základy firmy. Z prvopočátku ani nedoporučujeme malým společnostem investice do jiných než základních kanálů. Tyto základní kanály postupně vytvoří pilíře, jež firmu finančně ukotví. Ale jak jsme psali, vše je individuální záležitost, a proto se najdou výjimky, mezi které můžeme uvést malou firmu za kterou stoji osoba s kapitálem. V takovém případě výše uvedená fakta neplatí. Když jste tedy malá firma, tak to zákonitě neznamená, že si nemůžete dovolit investovat do dalších kanálů, které vyžadují vyšší vstupní investice.

Online marketing, střední společnost
Do segmentu střední firmy spadají společnosti do 250 zaměstnanců. Taková společnost má marketingového jednotlivce, nebo marketingové oddělení zabývající se takovou činnosti, ale ne vždy! Nejednou jsme se setkali s případem, kdy měla společnost spadající do tohoto segmentu svého jednatele, ředitele, prodejce, servisní oddělení, ale marketing společnosti nikdo nikdy neřešil. Některé firmy využívají právě externích společností se zaměřením na online marketing. Pokud do takové společnosti zavítáme, tak to většinou znamená obrovské úspory nejen v oblasti online marketingu, ale i v marketingu firemním a následné investice do funkčních kanálů, které přinesou společnosti zákazníky a návrat finančních prostředků pomocí těchto funkčních kanálů.

- ONLINE MARKETING
- ONLINE MARKETING
- NADNÁRODNÍ SPOLEČNOST
- NADNÁRODNÍ SPOLEČNOST
Zde je potřeba zmínit, jak důležité je, o jakou společnost se jedná. Vedeme zahraniční marketing ve společnosti, která šetří každou korunu a velice pečlivě vše promýšlíme, tak aby se zajistil návrat veškerých investic a na druhé straně jsme součástí týmu, kde je společnost tak velká, že často vůbec pravá ruka neví, co dělá levá. Investice v rámci sta tisíc až miliónu na základě dotačních programů, a to ve velice krátkém období nikoho nevytrhne ze židle. Mnohdy se jedná o Titanic a když se snažíte aplikovat změny, tak, než tou lodí pohnete, uběhne půl roku ani neřeknete švec. Tento kontrast mě z prvopočátku zarazil, ale teď to beru jako standard, protože jsem pochopil, že vytvořit plně funkční model ve společnosti s mnoha tisíci zaměstnanci není jednoduché.
Jsem toho názoru, že je naprosto klíčové mít v předních pozicích takové společnosti leadery, kteří tam nejsou dosazeni, ale jsou to odborníci na slovo vzatí a své práci rozumí. Pak je vše mnohem snadnější a efektivnější. Nadnárodní společnosti jsou pro nás výzvou a neustále se v tomto segmentu posouváme. Online konference v angličtině jsou běžnou a nedílnou součástí tohoto symbiotického vztahu.
Tvoříme multijazyčné weby a podílíme se na nadnárodním online marketingu. Každý takto nově vytvořený web v další nové zemi je pro nás výzvou, protože každá země funguje jinak. Je potřeba pochopit, jak lidé dané země uvažují, jaký jazyk u nich převládá, provést průzkumy, účastnit se brainstormingu, zapojit do činnosti analytické nástroje a až následně vymýšlet postupy a činnosti vedoucí ke zlepšení a optimalizaci marketingu společnosti. Online marketing, a především ten zahraniční je komplikovaná činnost, která vyžaduje dovednosti. Mít partnera, který je v této oblasti vzdělaný ušetří nemalé peníze.