Zahraniční SEO
Naše začátky s nadnárodním marketingem se datují k roku 2012. Zahraniční marketing nám nic neříkal a zkušenosti jsme měli prakticky nulové. To se samozřejmě odráželo i na prvních výsledcích v následujících měsících. Naštěstí náš první projekt byl nezávazný a cílem bylo především SEO pro Českou republiku. To že jsme se nabídli zkusit i SEO zaměřené na zahraniční marketing byla jen naše volba, která klienta stála pouze nákladové položky. Účel této volby bylo naučit se SEO v prvopočátku stejně tak dobře v zemích kolem nás, tak jako u nás.
Věděli jsme, že to nebude snadné hned z několika primárních důvodů. Tím největším problémem byl jazyk a znalosti zahraničního marketingu jako takového. Pokud chcete dělat zahraniční SEO, tak to nejde dělat tak, že text připravíte v českém jazyce, dáte ho přeložit a následně ho umístíte na multijazyčný web, jak jsme v začátcích samozřejmě činili. SEO nefungovalo a začali jsme zjišťovat proč. Na to jsme potřebovali on-line nástroje určené pro vybrané země a v té době spousta SEO nástrojů byla v prvopočátcích. Ale i tak jsme si své nástroje našli a začali je úspěšně používat. Zjistili jsme, že děláme tyto základní chyby, které si popíšeme na následujícím příkladě.
Zahraniční SEO v Německu
SEO pro Německo nelze dělat na české doméně s multijazyčností. Pokud chcete být vidět na německém internetu, tak je potřeba německou verzi webových stránek postavit na německé doméně „.de“. Logicky to dává naprostý smysl. Když si někdo v České republice na českém Google zadá do vyhledávání klíčové sousloví „letenky do zahraničí“, tak mu google.cz rozhodně neposkytne výsledky z jiných zemí. Situace se změní v případě, že se nikdo na zmíněné klíčové sousloví nezaměřuje a pak google.cz sáhne po alternativách a tedy i jazykových mutacích zahraničních domén. Ale tato situace v dnešní době prakticky nenastává a váš obor by musel být natolik jedinečný, aby v něm nebyla skoro žádná konkurence.
Řešení je následující
Chcete mít webové stránky, které budou dohledatelné na německém internetu, a jste z České republiky? Tak je potřeba zakoupit Německou doménu „.de“ a umístit na ní německý obsah a to není všechno. Google má velice chytré geolokačníGeolokace je určení polohy připojeného zařízení protokoly, které samozřejmě odhalí i umístění webových stránek. Pokud německé webové stránky umístíte na českém webhostingu, tak je to faktor, který vás bude stát pozice. Čili pokud to ze SEO v Německu budete myslet vážně, tak je třeba zřídit umístnění německé verze stránek na německém webhostingu.
Zahraniční marketing a kontaktní informace v kontaktech
Na co si rozhodně dávejte také pozor je, jaké kontaktní informace uvedete do kontaktních údajů v německé verzi webových stránek. V případě, že už máte německé webové stránky na německé doméně a německém webhostingu, tak do kontaktu rozhodně nedávejte českou kontaktní adresu a nedej bože i s on-line google maps umístěním. Google personalizuje a dává vám výsledky podle mnoha faktorů. Čili pokud já zadám do vyhledávání klíčové slovo „letenky do zahraničí“ a budu sedět v kanceláři, která je v Ostravě a někdo z vás zadá do google.cz to samé ale budete z Prahy, tak dostanete jiné výsledky než já.
Je to tím, že Google se přiklání především k poloze a kontaktní adrese uvedené v kontaktech a využívá geolokaci k tomu, aby vám dal co možná nejrelevantnější výsledky k lokalitě, odkud jste připojeni k internetu. To samozřejmě není jediný důležitý faktor, podle kterého se Google rozhoduje, jaké výsledky vám poskytne, ale patří k těm zásadním.
Řešení je následující
Zaregistrovat si virtuální adresu v co možná nejlidnatějším městě Německa a zaměřit SEO na konkrétní velké město. Nejlidnatější neznamená, nejhledanější. Je se třeba přiklánět i k hledanosti klíčové fráze na lokalitu tedy město. Vybrat taková klíčová sousloví, která nebudou bojovat s celým státem, ale pouze s regionem či městem. Je toho mnohem víc, ale pro tuto chvíli jsem vám poskytl již dostatek informací a další rady si nechám do následujícího dílu věnovanému tématu zahraniční SEO.
Rada na závěr
Zde publikované informace nenajdete na chodníku a podle toho co jsem si doposud prostudoval na českém internetu, tak moc informací o zahraničním SEO v tuto chvíli k dispozici není. Doufám, že vám tyto informace pomohou. My sami se stále učíme dělat zahraniční marketing, tak jak se dělat má. Jsme však rok od roku chytřejší a efektivnější. Budeme rádi, když nás kontaktujete v případě, že budete chtít pomoct vyřešit zahraniční SEO. Rozhodně počítejte s tím, že to není jako dělat SEO v České republice.
Teď když jsem si prošel nadnárodním marketingem a zahraniční SEO mi není neznámou a to již v nemalém počtu zemí, mohu říct, že je to opravdová dřina a boj zmítající se na hraně pravidel dané země, SEO faktorů a nástrojů pro zahraniční marketing. Každá země to má jinak a fungují tam kolikrát zcela rozdílná pravidla. Lidé daných zemích přemýšlejí jinak a mají jinou mentalitu, to má vliv na to jak přistupují k vyhledávání.
Třeba kvalitní linkbuilding se rovněž v zahraničí dělá úplně jinak, než u nás a také stojí podstatně víc peněz než u nás. Byly doby, kdy jsem si myslel, že SEO pro Rakousko bude stejné jako dělat SEO v Německu. Říkal jsem si němčina jako němčina, tady žádný rozdíl nebude. Teď už vím, i když jsem to opravdu nečekal, že to rozdíl opravdu je. Pokud se zaměříte na zahraniční SEO ve vztahu k vyhledávači Google a opomenete vnitro státní vyhledávače zemí, kde chcete působit, tak si ušetříte spoustu času i peněz. Pokud se jedná o e-shop s prodejem produktů, tak doporučuji zakoupit e-shop v zemi kde chcete prodávat, protože takový e-shop již bude disponovat datovými mosty na porovnávače v té dané zemi.
Mohlo by vás zajímat
Trend vyhledávání klíčových slov „seo, ppc, sociální sítě“ se zaměřením na internetový marketing v porovnání Česká republika vs Německo