Slovo konverze pochází z anglického slova „goal“. Jedná se o významný pojem začleněný především do světa PPC reklamy. Když se tedy zeptáme co je to konverze, odpověď je následující. Pojem konverze můžeme definovat jako akce, kterou provede uživatel na e-shopu ke splnění cíle, pro který byl e-shop, nebo web vytvořen. Ve většině případu je to nákup. Samozřejmě se může jednat také o akci na webových stránkách, ale tyto případy jsou ojedinělé. Účelem konverze na e-shopu je tedy to, aby návštěvník provedl nákup. Jakmile návštěvník nákup provede, tak se z návštěvníka stává díky konverzi zákazník a to je tedy účelem konverze (v tomto případě). Konverze mohou mít různou podobu a je jich nespočetně mnoho. Příklady dalších konverzí.
- registrace uživatele na webu či e-shopu
- rezervace v rezervačním systému
- kliknutí na odkaz směřující na sociální síť, nebo Vašeho partnera
- kliknutí v anketě na některou z možností
- přihlášení se k odběru newsletteru
- kliknutí na odkaz směřující na další zdroje
- odeslání formuláře z webu, eshopu
- like stránky na facebooku a mnoho dalšího…
Každý druh konverze je měřitelný podle toho čeho chceme dosáhnout a přimět návštěvníka tyto své cíle realizovat. Na základě toho se konverze dají měřit. Můžeme tak měřit jejich úspěšnost.
Konverze rozlišujeme na:
Mikrokonverze
Má pro nás velice malou hodnotu a jedná se spíše o doplňkovou konverzi, která nám pomáhá k tomu, abychom návštěvníka webu či e-shopu nakonec přiměli k hlavnímu účelu konverze a tou je třeba objednávka na e-shopu.
Makrokonverze
Účelem makrokonverzí je hlavním cílem, kterého chceme dosáhnout. Ve většině případů zmiňovaná objednávka, poptávka, platba, rezervace…
Rozlišení konverzí podle toho, jak s nimi pracujeme:
Primární konverze
Mezi primární konverze jistě patří konverze zaznamenané ve statistikách Google Analytics a proces nákupu je tak zaevidován a změřen.
Reálné konverze
Ne každá konverze proběhne dle představy a na cestě k realizaci konverze se může vyskytnout situace, která způsobí, že konverze neproběhne v našem případě, že si uživatel v posledním kroku objednávky nějakého zboží, zboží prostě nezakoupí, třeba z důvodu ceny dopravy. To rozlišuje, zda se jedná o reálnou konverzi, či nikoliv.
Doporučujeme, aneb co by vás mohlo zajímat
Chcete-li se dozvědět více informací o optimalizacích pro vyhledávače? Jak se dostat v přirozeném vyhledávání nahoru? Prostudujte si naši kategorii SEO.